TRAVEL

Londen Hotspots – deel 1

Harrods

Londen, mijn favoriete stad van heel Europa. Ideaal voor een gezellige girls trip! Samen met mijn twee vriendinnen gingen we er eind oktober vijf dagen op uit. We namen het vliegtuig in Eindhoven en vlogen naar London Stansted airport. We namen hier de bus naar het centrum van Londen. We hebben uiteindelijk door files 1,5 tot 2 uur in de bus gezeten.

Daarom hebben we op de terugweg maar besloten om lekker de trein te nemen. Hiermee ben je binnen een half uur vanuit het centrum bij het vliegveld.

In Londen reis je met een Oyster kaart. Dit is een soort OV chipkaart waar je telkens een bedrag op kan storten. Breng wel een creditcard mee want betalen met je Nederlandse Maestro kaart gaat helaas niet. Voor 6 pond per dag kan je onbeperkt gebruik maken van al het openbaar vervoer in het centrum van Londen. Dus met de metro en de leuke dubbeldekker bus.

Eenmaal aangekomen hadden we enorme honger en zochten we meteen een gezellig eettentje op. Lang zoeken naar leuke tentjes is niet nodig, er ligt er letterlijk wel minimaal een op elke hoek van de straat. Wij besloten iets lekkers te gaan eten bij The King of Falafel. Voor een paar pond kreeg je hier een heerlijke (vegan) maaltijd!

King of Falafel

De zelfde dag hebben we Harrods en Piccadilly Circus bezocht. Harrods is niet zomaar een winkel maar een hele beleving. Alle afdelingen zijn perfect vormgegeven.

HarrodsPiccadilly Circus

Piccadilly Circus is echt magisch! Wanneer je de metro uit stapt loop je echt een licht bom binnen. Naast de grote displays zijn de gebouwen ook prachtig verlicht. Regent street is de straat die aan Piccadilly Circus is gegrensd. Loop zeker even door deze straat en geniet van alle mooie winkels! ’s Avonds zijn we wat in de buurt van het hostel gaan eten en gingen we na deze lange dag op tijd naar bed.